Sunday, January 8, 2012

SELAMAT TAHUN BARU 2012

Bismillahirahmanirrahim~



Assalamualaikum kepada semua…

Dah lama rasanya tak post entry kat blog. =) Cuti sebulan lebih nie memang seronok sangat. Apa taknya, duduk rumah kan…hehe.. Masa cuti hari tu, ada juga la kemaskini hardisk and benda-benda dalam laptop. Masa tengah-tengah kemaskini tu, ada jumpa macam-macam artikel, video and so on la.. Miss Zaty nie memang tersangat la suka save macam-macam artikel dan video. Bukan apa, nanti kalau nak tengok balik, kan senang, tak ada la susah nak buka balik laman web tu. Lagi satu, sebab kadang-kadang tu tak sempat nak baca sampai habis, so, sebab tu save dulu untuk baca lain kali. Hehe…

Sempena tahun baru nie, teringin la juga nak ucapkan “SELAMAT TAHUN BARU” buat semua. Moga tahun ini akan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. InsyaAllah, doa-doa la ye… hehe..

Bermula tahun baru, bermakna bertambahlah umur kita. Bertambahnya umur bermakna kita sudah semakin dewasa untuk menjalani hidup sebagai khalifah Allah s.w.t. Seperti biasa, bila tiba tahun baru, ramai yang buat azam baru. Alhamdulillah, setiap tahun pasti ada azam baru yang kita ingin capai. insyaAllah, moga-moga azam tahun nie juga akan tercapai. (Azam yang baik je taw..hehe)

Bila sudah berazam, eloklah sekiranya kita berusaha untuk memenuhi azam tersebut di samping berdoa dan bertawakal. Banyakkan berdoa dan bertawakal kepada Allah semoga azam kita pada tahun ini akan tercapai.

Sabda Rasulullah s.a.w.:

“Sesungguhnya Allah s.w.t. mencintai orang-orang yang terus-menerus berdoa.”

(Hadis Riwayat Al-Auza’i)

No comments:

Post a Comment