Sunday, October 9, 2011

Dugaan oh Dugaan....

Bismillahirrahmanirrahim~


Setiap manusia mesti pernah rasa kecewa, hampa, putus asa and so on kan? Begitu juga lah diri nie..=P
Macam-macam dugaan yang kita hadapi selagi nafas belum berhenti.  Kenapa Allah beri kita dugaan..? Pelbagai persoalan yang timbul dalam fikiran kita kan…?

Jom tengok video nie….

video


Sebenarnya hanya Allah yang tahu kenapa kita diberi dugaan yang kadang kala kita rasa kita tak mampu untuk hadapinya.

Hadis ni boleh dijadikan semangat untuk kita supaya kita tabah menempuh dugaan. Moga-moga kita mendapat kebaikan di atas cubaan yang Allah berikan. insyaAllah~ =)

“Sesiapa dikehendaki oleh Allah baginya kebaikan akan diberikan cubaan kepada-Nya.” (Hadis riwayat al-Bukhari)

Di sini saya jugak nak kongsi lagu bersama rakan-rakan seperjuangan…kuatkan semangat dan azam kita dalam menghadapi dugaan yang datang.. InsyaAllah, Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar… =)


video


No comments:

Post a Comment